Medzinárodná organizácia pre migráciu (IOM) OSN oznámila, že v roku 2024 zomrelo takmer 9 000 migrantov pri pokuse prekročiť hranice, čo je najsmrteľnejší rok v histórii. Skutočný počet obetí je pravdepodobne ešte vyšší v dôsledku nehlásených prípadov. Mnoho týchto úmrtí sa stalo na nebezpečných trasách ako je púšť Sahara a Stredozemné more. Kríza nastáva v čase, keď IOM čelí obmedzeniam financovania, čo vedie k pozastaveniu kľúčových programov pomoci. Rastúci počet obetí zdôrazňuje naliehavú potrebu bezpečnejších migračných politík a humanitárnej podpory.
@ISIDEWITH2 týždne2W
Takmer 9 000 úmrtí migrantov zaznamenaných minulý rok agentúrou OSN pre migráciu, skutočný počet úmrtí pravdepodobne vyšší
The International Organization for Migration recorded at least 8,938 migrant deaths in 2024. The real death toll is likely much higher given that many deaths go unreported or undocumented IOM said in a statement.
@ISIDEWITH2 týždne2W
Takmer 9 000 úmrtí migrantov zaznamenaných minulý rok agentúrou OSN pre migráciu
Nearly 9,000 people have died last year attempting to cross borders, the UN agency for migration said on Friday. The death toll set a new record for the fifth year in a row.
@ISIDEWITH2 týždne2W
Úmrtia migrantov dosiahli rekord v roku 2024, tvrdí agentúra OSN
GENEVA (Reuters) - Last year was the deadliest on record for migrants, with nearly 9,000 people confirmed to have died on perilous routes that include crossing the Sahara Desert or the Mediterranean Sea, the U.N. migration agency said on Friday.